Idag ringde min man mig på jobbet.....

...straxt innan jag slutade. Jag skulle nämligen köpa med mig nåt gott kött hem som vi skulle laga till kvällens middag MEN vi hade strömlöst hemma :-( Det är då man märker hur beroende man är av ström. Visst det är ju lite mysigt att tända ljus och mysa MEN det är ju så mycket av det praktiska som måste avstås.
Men jag köpte med ett par färdig grillade kycklingar och lite potatisgratäng till barnen och sallad till mig och Macke så var middagen klar!
Sen gick jag runt i huset och tände massa värmeljus och så kröp jag och barnen upp i soffan och läste sagor!
Mys pys!
Fast sen när strömmen kom tillbaka var ju det praktiska tvunget att bli gjort också. Tvätta och diska.

Kanske man skulle ha strömavbrott oftare så man verkligen kopplar av för man inte har nåt val??
Eller stressar man för mycket i huvudet då kanske?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0