Det blir inte alltid som man tänkt sig....

Oj, vad veckan rusar iväg! Redan Fredag imorgon!
I måndags hämtade jag barnen vid 18 på dagis. Där satt de ensamna och byggde lego (jo, en fröken var där såklart). Kändes som jag kom mitt inatten dit... Hela dagis var nedsläckt utom den avd. som mina barn var på då och det var så tyst. Vi åkte hem och slog på bompa på paus. Det måste ju helt klart vara världens bästa uppfinning! Nu kunde vi fixa kvällsmat och äta i lugn och ro utan att missa bompa!
I tisdags slutade jag tidigt så då hämta jag dom redan kl 15 sen kom min gamla klasskompis från lågstadiet hit med sina två barn. Vi fikade och pratade! Det var verkligen trevligt att prata gamla minnen!
När dom åkt hem blev det middag och bompa för barnen. Efter sagostunden så blev det träning för min del! Tränat stadigt nu i snart 5 veckor! Känner mig helnöjd med det!

SEN då på natten Då ändrades hela veckan! Hannah kräktes... och kräktes.. och kräktes....
Så det blev att Vabba för Markus igår och idag! Det blev dock en kortvarig magsjuka för sen på morgonen så slutade hon kräkas och mådde prima! Men nu har vi gjort som man ska och stannat hemma 48 tim från dagis så imorgon kan dom gå igen!

Så det blev inte så många ensamna stressig kvällar för mig den här veckan! Får man tycka det är liiite skönt fast det beror på att lilla hjärtat var sjuk ?! Även om måndag och tisdag gick jättebra så är det ju alltid lite tråkigt när barnen gått och lagt sig, det är mörkt och tyst ute. Då är det ju trevligare att vara två :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0