Måndag kväll och det är kallt.

Ja, fasen vad kallt vi har det. När jag och barnen kom hem vid 18 var det bara 14 grader inne. På med bompa till barnen och börja elda. Nu när klockan är 20,30 ca så är jag uppe i en tempratur på 17,8 grader. Så kanke om jag har tur har jag 20 grader tills det är dags att gå och lägga sig!

Ny vecka- Nya tag! Barnen var ensamna även denna måndag kväll när jag kom och hämtade dom. Men kvar hos dem var deras favorit lärare- Malin. Hon hade gjort fina flätor på tjejerna och satt och läste saga då jag kom in. Så de hade haft det mysigt! Skönt att det inte är lika mörkt längre iallafall. Ljuset livar ju upp.

Men nu känner jag att jag håller på att tappa energi... Kan det vara för att jag fryser så hela tiden? För att jag vill ha sol och värme? Försöker vara positiv men jag orkar snart inte det mer...  Känns som jag inte har lust till nånting mer än det jag måste. Igår var jag energisk och var ute och skottade i 4 timmar. Fint blev det :-) Och så fick jag se solen och det var förmodligen det som gjorde att jag fick energi. Men jag tror det krävs mer än en dags sol för att få mig tillbaka helt på fötter igen.

Nu ikväll tänker jag vara lat... Tänker för första gången på 6 veckor hoppa över att träna.... För jag orkar inte.. Vill inte.. Har ingen lust...
Istället tänker jag ta mig en värmande dusch och sen krypa upp i fåtöljen framför brasan och läsa en stund. Japp, det ska jag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Carro

Det gör du rätt i, man kan inte alltid vara duktig och glad! Ta handom dig själv.. Puss

2010-02-25 @ 14:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0